Vanaf nu verkrijgbaar. Pathé voucher(s) voor een film naar keuze, thuis of in de bioscoop. Bestel nu
Home » Loyalty Solutions » Smart Loyalty

Smart Loyalty


Wat doet jouw bedrijf om de klant centraal te stellen? Helaas niet genoeg, waarschijnlijk. Veel bedrijven zijn namelijk vooral bezig met het aantrekken van nieuwe klanten, en minder met het behoud van bestaande klanten. Dit terwijl klantgedrag veranderlijker dan ooit is, en de overstap naar de concurrent zó is gemaakt. Hierdoor loop je veel inkomsten mis. Het loont daarom om van je klanten loyale klanten te maken. Maar hoe? Dat doe je door middel van een intelligent, meetbaar en resultaatgericht klantloyaliteitsmodel. En dat is precies waar wij in zijn gespecialiseerd: Smart Loyalty.

Wat is Smart Loyalty?


Smart Loyalty is onze eigenwijze kijk op loyalty marketing. Het is een slim klantloyaliteitsmodel dat gebaseerd is op een diepgaand begrip van wat de klant wil. Hiermee onderscheidt Smart Loyalty zich van veel andere loyaliteitsmodellen die op goed geluk worden ingezet, en waarvan het maar de vraag is of er iets mee wordt bereikt.

Hoe wij weten wat de klant wil? Door hem echt te leren kennen. Wij hebben hiervoor een oplossing ontwikkeld op basis van intelligente data. Door middel van slimme technologie kunnen wij geavanceerde analyses maken van datasets van de wensen en behoeften van jouw klanten. Deze onderscheidende aanpak zorgt dat je een effectief klantenbindingsmodel kunt inzetten dat gebaseerd is op meetbare gegevens. Zo behaal je maximaal resultaat en laat je niets aan het toeval over.

Uit welke 7 stappen bestaat Smart Loyalty?


Graag leggen we uit hoe wij dit loyaliteitsmodel in zeven stappen kunnen implementeren. We beginnen met een loyalty assessment: hoe scoor jij momenteel op klantloyaliteit? Vragen die hierbij meetellen zijn bijvoorbeeld hoe tevreden je klanten zijn. De tweede stap is data-analyse. Hierbij brengen we in kaart hoe je je klanten nog tevredener kunt maken. Stap drie is het vaststellen van de strategische keuzes hiervoor. In de vierde stap maken we een roadmap, dat houdt in dat we kiezen voor het beste loyaliteitsprogramma om de strategische doelen te behalen, bijvoorbeeld een spaarprogramma. Deze middelen implementeren we in stap vijf, via een geoptimaliseerde customer journey. In stap zes meten we het effect van het gekozen loyaliteitsmodel door het onderzoeken van de data, die in een overzichtelijk dashboard terechtkomen. In de laatste stap voeren we een nieuw loyalty assessment uit om te impact van het klantenbindingsmodel vast te stellen.

Wil je meer weten over Smart Loyalty? Download onze gratis whitepaper Smart Loyalty. Of neem direct vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

Loyalty marketing consultancy


Ons Smart Loyalty model vormt ook de basis voor onze loyalty marketing consultancy diensten. Het doel van loyalty advies is om tot een loyalty marketing strategy te komen die jouw organisatie de grootst mogelijke klantwaarde oplevert.

Op basis van de assessment en data kunnen we je bijvoorbeeld helpen een loyalty strategie te ontwikkelen waar je klanten écht enthousiast van worden. Heb je al een loyaliteitsprogramma ontwikkeld, maar vraag je je af hoe succesvol dat eigenlijk is? Dan maken we graag een uitgebreide analyse voor je. Het meetbaar maken van loyaliteit is namelijk onze specialiteit! Via een overzichtelijk dashboard krijg je in één oogopslag inzicht in de belangrijkste gegevens.

Wat zijn de voordelen van loyalty consulting?


Je hebt misschien een aardig idee met welke loyalty strategieën je in het verleden succes oogstte, maar het cliché is waar: in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Het grote voordeel van onze loyalty marketing adviezen is dat ze niet gebaseerd zijn op vermoedens of aannames, maar op harde data over de voorkeuren van jouw klanten. Onze loyalty marketing specialisten kunnen je adviseren over nieuwe campagnes, maar kunnen ook een second opinion geven over een reeds lopend programma.

Onze loyalty marketing consultants kunnen je bovendien volledig ontzorgen, door de steeds veranderende behoeften van je klanten te blijven monitoren. Zo houd jij tijd, energie en geld over om te doen waar jouw bedrijf goed in is.