Q-Park Plus Spaarprogramma

Q-Park is een internationale off-street parkeeronderneming, gericht op hoogwaardige parkeerdienstverlening in gebouwde parkeervoorzieningen en parkeerterreinen op strategische locaties. Q-Park heeft Sparco gevraagd een loyaliteitsprogramma te ontwikkelen voor consumenten met als belangrijkste doelstellingen: off-street parkeren stimuleren, retentie verhogen, klantprofielen opbouwen, positief sentiment ter attentie van Q-Park stimuleren en interactie met parkeerders intensiveren & betrokkenheid bij Q-Park vergroten.

Loyaliteitsoplossing

Sparco heeft voor Q-Park een aantrekkelijk platform ontwikkeld waarbinnen parkerende consumenten beloond worden voor het parkeren bij Q-Park parkeergarages. Consumenten ontvangen Kortingseuro’s door hun parkeerticket online te registreren of ontvangen maandelijks automatisch Kortingseuro’s indien zij beschikken over een Q-Park Key of Q-Park SmartCard. De Kortingseuro’s kunnen vervolgens ingezet worden om ca. 150 A-merken met extreem voordeel aan te schaffen. Het kortingspercentage ten opzichte van de winkeladviesprijzen loopt op tot 60%, waardoor de prijs van de producten gegarandeerd 10% lager ligt dan de allerlaagste prijs op internet.

Deelnemers worden naast de enorme korting getrakteerd op speciale aanbiedingen, kunnen prijzen winnen en worden betrokken door deel te nemen aan enquêtes. Uit onderzoek blijkt dat het programma zeer gewaardeerd wordt door de klanten van Q-Park.

Q-Park heeft dankzij de inzet van het Spaarprogramma:

  • Een klantendatabase opgebouwd (wat eerder niet mogelijk was)
  • Inzicht in het parkeergedrag van haar klanten
  • Een middel om het sentiment positief te beïnvloeden
  • Een direct communicatiemiddel
  • Meer interactiviteit met haar klanten
Share this:
Joris Huijbregts, Marketing Manager bij Q-Park

"Door middel van het Spaarprogramma belonen we onze klanten en wordt parkeren leuk."

Patricia Daselaar Loyalty Program Executive
Kevin Martens Sales Manager

Andere succesverhalen.

>
Ingram Micro.

Door sterk gesegmenteerde campagnes en trainingen aan te bieden, zijn de resellers van Ingram Micro persoonlijker aangesproken en meer betrokken.

>
Inter-Sprint.

Door de inzet van een promotioneel kansspel heeft Inter-Sprint de omzet kunnen stimuleren in de rustige zomermaanden.

>
KLM.

Door de fulfilmentoplossing van Sparco zijn de loyaliteitsprogramma’s van KLM voorzien van een passend en aantrekkelijk cadeau-assortiment.