L’Oréal Nederland – sales incentive actie kapsalons

Marktleider op het gebied van cosmetica, L’Oréal Nederland, heeft Sparco gevraagd sales incentives te ontwikkelen ter ondersteuning van de doorverkoop van L’Oréal professional producten binnen een aantal landelijke kappersketens in Nederland.

Fulfilmentoplossing

Op basis van de behoeften van de marketeers van L’Oréal, is Sparco actief op zoek gegaan naar passende incentives. Uit het productaanbod van Sparco, bestaande uit 150 A-merken, is een selectie gemaakt passend binnen de criteria van L’Oréal.

Strenge criteria van luxe artikelen

Uit onderzoek blijkt dat luxe artikelen voor een belangrijk deel bijdragen aan het succes van incentive acties. Bij de selectie van specifieke merkproducten hanteren wij strenge criteria. Zo moeten de producten natuurlijk aantrekkelijk zijn én van hoge kwaliteit. Maar ook de beschikbaarheid, prijs en mate van service houden wij nauwlettend in de gaten.

Naast de selectie van de producten verzorgt Sparco ook de fijnmazige distributie binnen de geselecteerde landen. Daarbij verzorgt Sparco de volledige aftersales, zodat L’Oréal volledig ontzorgd wordt.

L’Oréal heeft mede dankzij de inzet van de sales incentives van Sparco:

  • Meer doorverkoop kunnen realiseren bij haar klanten
  • Meer focus gekregen op nieuwe proposities binnen het aanbod van L’Oréal professional producten
Share this:
Gerben Sterringa Sales & Account Executive

Andere succesverhalen.

>
Ingram Micro.

Door sterk gesegmenteerde campagnes en trainingen aan te bieden, zijn de resellers van Ingram Micro persoonlijker aangesproken en meer betrokken.

>
De Persgroep.

Dankzij de inzet van een unieke incentive heeft het Algemeen Dagblad een groot aantal nieuwe abonnees verworven.

>
Eneco.

Om de aanmelding van nieuwe klanten te stimuleren heeft Sparco een webapplicatie ontwikkeld die het voor nieuwe klanten eenvoudig en aantrekkelijk maakt om klant te worden.