KLM – Flying Blue & BlueBiz

KLM is dé nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland. Met een groot aanbod van zowel passagiersvluchten als ook vrachtvluchten naar meer dan 130 bestemmingen wereldwijd heeft KLM een gepaste reisoplossing voor iedereen.

Om haar klanten te belonen voor hun loyaliteit aan de luchtvaartmaatschappij heeft KLM twee loyaliteitsprogramma’s ontwikkeld, opererend onder de namen Flying Blue en BlueBiz. Met de focus op het belonen van individuele klanten is Flying Blue het loyaliteitsprogramma voor de consument. BlueBiz richt zich juist op het belonen van zakelijke klanten. Beide programma’s bieden deelnemers de mogelijkheid om punten te sparen en in te wisselen voor vluchten, upgrades, hotelkamers en andere reis-gerelateerde beloningen.

Fulfilment oplossing

Sparco heeft haar systemen geïntegreerd in de loyaliteitsprogramma’s van KLM en daarmee voorzien van een breed scala aan hoogwaardige producten. Sparco verzorgt het assortiment management, het voorraadbeheer, de distributie en de verzending binnen de gehele Europese Unie. Ook worden de aftersales, service en productgarantie door Sparco verzorgd.

Naast het grote aanbod van A-merk producten, bieden de ‘Frequent Flyer’ programma’s klanten van KLM ook de mogelijkheid om de gevlogen mijlen in te wisselen voor een divers aanbod aan geschenken. Op deze manier geeft KLM een extra dimensie aan haar loyaliteitsprogramma’s en geeft zij klantenbinding een extra boost.

Voor een indruk van de loyaliteitsprogramma’s vam KLM kunt u terecht op www.flyingblue.com en www.bluebiz.com.

Share this:
Ali Al Bana Account & Project Manager
Kevin Martens Commercial Director

Andere succesverhalen.

>
Q-Park.

Door het Q-Park Plus Spaarprogramma heeft Q-park inzicht gekregen in klantprofielen en het parkeergedrag van haar parkeerders.

>
American Express.

Voor het Membership Rewards programma levert Sparco een uitgebreid en aantrekkelijk cadeau-assortiment aan de klanten van American Express.

>
Ingram Micro.

Door sterk gesegmenteerde campagnes en trainingen aan te bieden, zijn de resellers van Ingram Micro persoonlijker aangesproken en meer betrokken.