Ingram Micro – IM+

’s Werelds grootste technologiedistributeur, Ingram Micro, heeft Sparco gevraagd een loyalty platform te ontwikkelen dat bijdraagt aan de strategische doelstellingen. Doelstellingen die vooraf zijn opgesteld zijn het intensiveren van de samenwerking met haar resellers en het verhogen van de share of wallet (SOH) door een betere binding met haar klanten.

Loyaliteitsoplossing

Sparco heeft voor Ingram Micro een multifunctioneel platform ontwikkeld dat via het Content Management Systeem (CMS) volledig beheerd kan worden door Ingram Micro. Via dit CMS kunnen campagnes worden gestart om de productverkoop te stimuleren van specifieke producten en/of leveranciers. Daarbij worden deze campagnes sterk gesegmenteerd aangeboden, waardoor Ingram Micro per campagne specifieke doelgroepen kan benaderen.

Naast het verhogen van de verkopen wordt IM+ ook ingezet als kennisbank. Resellers kunnen zich via IM+ inschrijven voor verschillende trainingen, participeren in enquêtes en kennistoetsen die door Ingram Micro in IM+ worden geïnitieerd en het laatste nieuws lezen.

Via het dynamische dashboard ziet elke deelnemer aan IM+ in één oogopslag in welke campagnes wordt geparticipeerd, voor welke trainingen men staat ingeschreven, welke enquêtes zijn ingevuld en welke doelstellingen men binnen IM+ heeft behaald.

Ingram Micro heeft mede dankzij de inzet van IM+:

  • Meer inzicht in de wensen van haar klanten
  • Haar klanten verder kunnen ontwikkelen
  • Een extra communicatiemiddel
  • Meer interactiviteit met haar klanten
Share this:
Frank van Veen, Senior Marketeer bij Ingram Micro

"IM+ biedt onze klanten een compleet platform waar zij op diverse manieren punten kunnen sparen en dankzij het overzichtelijke dashboard 24/7 toegang hebben tot de door hen behaalde resultaten."

Ali Al Bana Account & Project Manager
Kevin Martens Commercial Director

Andere succesverhalen.

>
Heuver.

Door het uitgebreide cadeau-assortiment van Sparco heeft Heuver een extra toegevoegde waarde voor haar klanten.

>
Forbo.

Forbo heeft dankzij het 'Sparen met Forbo' programma een tool om meer sturing te geven op specifieke collecties en relevante verkoopdata te verzamelen.

>
Q-Park.

Door het Q-Park Plus Spaarprogramma heeft Q-park inzicht gekregen in klantprofielen en het parkeergedrag van haar parkeerders.