Vanaf nu verkrijgbaar. Pathé voucher(s) voor een film naar keuze, thuis of in de bioscoop. Bestel nu
Home » Cases » Ingram Micro – IM+

Ingram Micro – IM+


’s Werelds grootste technologiedistributeur, Ingram Micro, heeft Sparco gevraagd een loyalty platform te ontwikkelen dat bijdraagt aan de strategische doelstellingen. Doelstellingen die vooraf zijn opgesteld zijn het intensiveren van de samenwerking met haar resellers en het verhogen van de share of wallet (SOW) door een betere binding met haar klanten.

Loyaliteitsoplossing

Sparco heeft voor Ingram Micro een multifunctioneel platform ontwikkeld dat via het Content Management Systeem (CMS) volledig beheerd kan worden door Ingram Micro. Via dit CMS kunnen campagnes worden gestart om de productverkoop te stimuleren van specifieke producten en/of leveranciers. Daarbij worden deze campagnes sterk gesegmenteerd aangeboden, waardoor Ingram Micro per campagne specifieke doelgroepen kan benaderen.

Naast het verhogen van de verkopen wordt IM+ ook ingezet als kennisbank. Resellers kunnen zich via IM+ inschrijven voor verschillende trainingen, participeren in enquêtes en kennistoetsen die door Ingram Micro in IM+ worden geïnitieerd en het laatste nieuws lezen.

Via het dynamische dashboard ziet elke deelnemer aan IM+ in één oogopslag in welke campagnes wordt geparticipeerd, voor welke trainingen men staat ingeschreven, welke enquêtes zijn ingevuld en welke doelstellingen men binnen IM+ heeft behaald.

Ingram Micro heeft mede dankzij de inzet van IM+:

  • Meer inzicht in de wensen van haar klanten
  • Haar klanten verder kunnen ontwikkelen
  • Een extra communicatiemiddel
  • Meer interactiviteit met haar klanten
Betrokken accountmanager:
Ali Al Bana
Ali Al Bana
Betrokken projectmanager:
Danny Hendrikse
Danny Hendrikse